tirsdag 13. februar 2007

Hva har du gjort i dag?

Liste på tampen av dagen (illustrert, til og med!)

”Hva har du gjort i dag?"

Har du latt være å gjøre noe du burde ha gjort? Så klart. Skulle ha øvd bassgitar og skrevet ferdig oppgaven om sement og betong.

Har du gjort noe fysisk? Har måkt snø, gått på ski og trent styrke.

Har du gjort en god gjerning? Hjalp Vigdis med å male i det nye huset (men det kvalifiserer vel egentlig ikke til betegnelsen god gjerning, siden jeg elsker å pusse opp og gjerne kunne betalt for å få lov til å gjøre det). Og så har jeg kjørt Christine til tennistreninga;)

Har du laget middag? Fisk og kokte grønnsaker.

Har du hatt på de samme klærne hele dagen? Nei. Først skiftet jeg fra pysj til måkeklær, så fra måkeklær til treningstøy, fra treningstøy til olabukse og hettegenser, fra olabukse og hettegenser til skiklær, fra skiklær til maleklær og fra maleklær til olabukse og hettegenser. Jeez, egentlig rart at jeg har fått gjort andre ting i det hele tatt.

Har du lært noe nytt(ig)? Jeg fant ut at det er en dårlig idé å labbe rundt i snøen med sko som har luftehull foran. Det blir kaaaldt! Men det burde jeg kanskje ha forutsett.

Har du vært sint på noe/noen? Var rimelig irritert på den personen som fant ut at det var en god idé å parkere bilen sin midt på (den private) parkeringsplassen sånn at jeg måtte manøvrere snøfreseren rundt bilen og på den måten bruke lengre tid på måkinga. Var litt fristet til å sprute den ned med snø – lage en snøfonn oppå bilen rett og slett, men tanken i seg selv var heldigvis terapi god nok for meg:)

Har noe gjort deg glad? Perfekt gli og silkeføre i skiløypa, lukten av Jif da jeg tørket støv på jobben, å sleive rundt med bilen i løssnøen, å male hos Vigdis, at det ikke er noen snegler i akvariet, god lunsj på jobben, bra hårdag.

Gleder du deg til noe? Ja, til å se siste episode av Grey’s Anatomy med Stine og Christine!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig, rett og slett.

Miriam sa...

Fantastisk!

Jeg smiler av å se deg for meg :)
Spesielt under tanketerapien din....

ia sa...

Er det seriøst skiføre i Vestfold? Himmel og hav, også driver de og klager på global oppvarming?!

Ingeborg sa...

Ja, helt sant! Bildet er fra Sjusjøen, da. Men naturopplevelsen på Borre golfbane er ikke langt unna...

Anonym sa...

de jævla sneglene!! Hvordan går det med de?