søndag 22. april 2007

Jeg ønsker meg fluesmekker til jul.

Jeg var lei av larver, nå er jeg lei av melmøll. Det er møll overalt. Jeg kverker én etter én med en gammel avis som begynner å bli temmelig seig og brun av møllblod. Skulle tro bestanden snart var utryddet, men på uforklarlig vis dukker det stadig opp nye. Vurderer faktisk å bytte navn til Ingeborg Melmøllmoser. Heldigvis er ingen flere larver oppdaget. Men jeg er allikevel ikke trygg på at de er borte, og derfor er all maten i matskapet sirlig pakket inn i gjennomsiktige fryseposer med strikk rundt. Det er upraktisk, men det gir i det minste litt trygghet.

Overfor de av dere som begynner å bli lei av å lese om larveleven og møllmareritt, beklager jeg. Det er ikke til å komme bort fra at det opptar meg en del for tiden. Jeg er heller ikke ferdig med finger-i-døra-prosjektet, hvis noen trodde det, og kommer til å poste i hvert fall ett bilde til av blåneglen før jeg lar det gå. Har nemlig til min store fryd oppdaget at alt det nye neglmaterialet som vokser ut, er mørkeblått! Drømmen er selvfølgelig at hele neglen ender opp blå til slutt, men det vil tiden vise. Og den tar sin tid. I mellomtiden arrangerer jeg dugnad på jobben. Hjertelig velkommen alle sammen! Ta med rake, sol og godt humør og møt opp 7. eller 8. mai.

Rent plagiat av Ole Albrekt sin "Dagens morsomhet". Beklager det, men jeg ville ha dette bildet for meg selv... Hvorfor gjør NKI dette mot meg?! De skjønner vel at jeg får et anstrengt og skeptisk forhold til studiet deres når alle pensumbøkene jeg får servert har tre orddelingsfeil på forsiden? "Vakt mester skolen". Har de ved en feiltakelse forbyttet den ene i-en i mister med en e? Eller har de kanskje glemt en r i mestrer? Ikke vet jeg. Men nki Forlaget har kanskje en forklaring på det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, ikke beklag, på dette feltet er det bare gøy å bli hermet etter. Det er uansett svært rart at utdanningsinstitusjoner, skoler, kan tillate seg slike fadeser. Som det nå nedlagte Musikk Instrument Akademiet.

For øvrig er det en veldig fin lyd av navnet Melmøllemoser. Litt som bilbrobygger, eller fjernsynsfilmfantast. Eller steinsoppsuppe.

Ingeborg sa...

Ja, har definitivt en forkjærlighet for allitterasjon! :)
Jeg er helt enig i at det er skremmende at en skole kan drite så totalt på draget og presentere en boktittel på det nivået der. Forsiden er forøvrig svært så representativ for det øvrige innholdet i boka. Meget mulig at det kommer noen eksempler på sinnssyk syntaks i et blogginnlegg snart!
Og så må jeg bare få tilføye at jeg finner det underholdende at flere enn meg lar seg engasjere av det... ;)

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg