torsdag 28. desember 2006

Gikk lang tur langs stranda og i havna i dag og tok bilder. Lykkelige meg fikk nemlig digitalkamera til jul! :) Har ønsket meg det kjempelenge, men syntes ikke jeg kunne kjøpe meg et nytt kamera så lenge det gamle analoge fremdeles var i live. Heldigvis kom mamma og pappa meg til unnsetning. For det analoge kameraet mitt er udødelig! Jeg kjøpte det da jeg gikk i femte klasse, altså for over elleve år siden. Om jeg ikke husker helt feil kostet det fire hundre kroner (mye penger for en elleveåring...). Det hadde verken zoom eller andre fasiliteter, men det tok fine bilder. Har hatt kameraet med meg overalt, og det har til tider fått temmelig hard medfart. En gang var kameraet søkk vekk, og da fant jeg det igjen ute i hagen et halvt år senere. Der hadde det ligget i regn og i vind - men fremdeles var det i full vigør. Frustrerende... Så egentlig hadde jeg begynt å gi opp håpet om at det skulle bli ødelagt noen gang, sånn at jeg kunne kjøpe et digitalt et med god samvittighet.

7 kommentarer:

Sunny sa...

Så utrolig fine bilder!!! Virker som at kameraet er kjempebra. Har du funnet ut av alle rariteter og funksjoner og sånn, da? Du er veldig flink til å ta bilder, altså!!!

Ingeborg sa...

Hihi, takker og bukker! De bildene jeg har lagt inn her har jeg redigert i word! Så jeg er ikke akkurat mest avansert i verden.. Har funnet ut litt med blitz (skrives det med z, forresten? Z som i buze og buzeflagg?) og fokusering osv, men har ikke fått forska så mye på det ennå. :) Kanskje det skjer etterhvert. Det må jo det..

Anonym sa...

Haha. Word. Fantastisk.

Herlige bilder, Ingeborg, det synes at du har tatt bilder en stund. Og så så ærlig forhold til kameraet sitt, jeg er smått imponert. Nei, man skal ikke kaste det gamle bare fordi trenden sier man skal knipse med noe annet. Hoho. Vel, gratulerer med nytt kamera, det ser ut til at du har ærlig fortjent det. Hva heter det forresten?

Ingeborg sa...

Takk og takk! Hehe:) Hm, hva det heter.. Jeg kan jo fortsette trenden med å være ærlig og innrømme at jeg ikke har notert meg stort mer enn at det er et Canon-kamera. Eller jeg kan sjekke det opp. Ja. Det er altså et Canon Digital IXUS 65. Hvis du ble klokere av det? :)

Hallgeir sa...

Gratulerer med nytt kamera, og gode bilder.
Si meg; hadde ikke du et speilrefleks-kamera når du gikk på viken, eller tar jeg fullstendig hakkendes gale feil?

Eline sa...

Jeg blir med i heiagjengen. Kjempegode bilder!

Ingeborg sa...

Takk for det, Eline! Får aldri nok av heiagjenger:)
Ja. Hallgeir. Du har fullstendig rett... Men det speilreflekskameraet er en helt annen historie. Det er sikkert et kjempeflott kamera, men jeg har liksom bare aldri lært meg å bruke det... Innmari pinlig, egentlig. Og så er det så stort.. Vanskelig å dra med rundt (ene og alene en elendig unnskyldning for å la det bli liggende i skuffen og å ikke lete etter bruksanvisningen). Utrolig sløvt, i grunn. Men jeg SKAL lære meg det plutselig! Kanskje et nyttårsforsett...