torsdag 11. januar 2007

Litt snøskuffa...

Gah, plutselig er det masse våt snø der ute. Viser til henrykt og vinteroptimistisk post fra 6. desember og innrømmer at jeg i dag er mer skuffa over snøen enn jeg higer etter snø i skuffa. Skeptisk til å stå opp halv seks i morgen tidlig for å titte nervøst ut av vinduet og muligens konstatere at min tid under den varme dyna er omme og at jeg blir nødt til å kave meg opp og ut, grave meg fram til porten, miste nøkkelknippet i snøen, lirke av meg vottene og føle meg fram til nøklene, banne mye, omsider finne nøklene, lirke på meg vottene igjen, dirke opp hengelåsen på garasjen, prøve å finne lysbryteren, ikke finne lysbryteren og dermed famle meg bort til snøfreseren i stummende mørke, snuble over vedkubber på avveie, kløne meg ut av garasjen med det tunge, digre droget, slå skinnleggen inn i metallet fordi jeg er trøtt og ikke har styr og orden på lemmene mine ennå, dra og dra i snora med kalde og stive fingre for å få start på monsteret for så å ta fatt på fonnene sånn at de 9 av 20 barna som ikke er satt ut av spill pga feber og snørr kan kjøres helt fram til porten og leveres i barnehagen kvart på syv. Men så gleder jeg meg litt også, da... Jeg mener; SNØØØØØØØ!!! :-D

3 kommentarer:

Ingeborg sa...

Tja, hvorfor ikke kommentere sin egen post..
Det ble ikke så mye måking. Bare litt brøytekanter, og det tok jeg med spaden. Men strøing ble det! I går. For sett på maken til is.. Hadde jeg visst hvor skøytene mine befant seg skulle jeg jammen tatt meg en svingom på parkeringsplassen.
Men jo, strøing; Jeg har faktisk en strømaskin. Men hva er poenget med en strømaskin som ikke virker på glatt føre?! Den er konstruert slik at grusen spres utover når hjulene triller forover. Men hjulene triller ikke på is - de bare glir! Molbomaskin. Isteden bar jeg rundt på et ukjent antall bøtter med sand og grus som jeg strødde utover isen for hånd. Våknet opp idag tidlig til en kropp som var stiv og støl i armer og rygg - og til synet av en parkeringsplass totalt ribbet for is. Ikke én eneste liten is-flekk var det. Alt var smeltet. Ja ja. :)

Miriam sa...

Haha.. en strømaskin som ikke funker når det er glatt. Festelig..

Ingeborg sa...

I know, det er helt fantastisk! Like teit som lommelykt med solcellepanel.