tirsdag 6. mars 2007

Trøkkleif ?

Noen har funnet det for godt å starte opp et lite neglforetak i Horten. Jeg vandrer forbi den lille salongen nesten hver dag og blir like forvirra hver gang jeg får øye på skiltet de har i vinduet. For hva er det egentlig de forsøker å formidle med denne teksten? Kanskje jeg hadde skjønt det dersom jeg visste noe om neglbransjen og hva de styrer med der, men mine kunnskaper om negler begrenser seg stort sett til å vite at de bør klippes når de nærmer seg tuppen av fingeren. Noen som kan hjelpe meg med å tyde det mystiske budskapet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så vidt jeg skjønner, mangler det et tegn etter "negler" i andre linje, siden de tre første ordene tilsynelatende er en oppfordring. Nå vet jeg ikke helt hva "ene" er for noe, men det er noe du tydeligvis får med på kjøpet etter fyllingen. Da skal vel skiltet egentlig se omtrent slik ut:

Støp av negler!
- Er inkludert ene etter fylling.
Drop-in!

Med andre ord, hvis du støper av negler og i tillegg fyller, får du en ene. Snakker vi her om enebær?

Ingeborg sa...

Hehe, ja, vanskelig å NEGLISJERE, som du sa.. *fnis*
Tror nok vi snakker om enebær. Jeg skjønner iallfall ikke bæret!

Hallgeir sa...

oooooog, TIKKEN, du har den Ingeborg! Besøk bloggen min for informasjon om dette raskt voksende fenomenet.

Anonym sa...

Jeg liker at fyllinge er dropp-inn. Hvis man liker at fyllingen skal skje kontrollert og rolig er dette tydeligvis ikke stedet. Da kan de heller ha enene sine i fred!