fredag 9. mars 2007

Tuppa!

"Hver spiller starter med å skrive seks rare ting om seg selv. Bloggere som blir "tatt" må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som "har den", og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt "tatt", og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon."

Jeg har altså blitt tatt. Av Miriam og senere også av Hallgeir. Så vidt jeg forstår er dette en slags videreutviklet, avansert og nettbasert versjon av sisten (eller "tuppa", som vi feilinfomerte som vokste opp på Borre kalte det). Bortsett fra at i denne versjonen har man ingen mulighet til å løpe unna. Jeg er altså pokka nødt til å skrive seks rare ting om meg selv her på bloggen. For en utlevering! Men jeg skal gjøre mitt beste. Den største utfordringen blir egentlig det å skulle ta seks andre personer som ikke allerede er tatt... Jeg kjenner nemlig ikke så mange andre bloggere. Men ved å ta noen jeg egentlig ikke kjenner, skal jeg nok greie det. Jeg "tar" dermed: Mirgrot, Ithil, Sunny, Ole Albrekt, IA og Ragne. Og så de seks raritetene:

  1. Jeg ELSKER å klippe gress og blir varm inni meg når jeg tenker på alt det saftige, grønne gresset som skal klippes til sommeren.
  2. Jeg fikk annengrads forbrenning på lårene etter to timer i sola, innsmurt med vannfast solkrem med faktor 16.
  3. Jeg har spilt cello i femten år, men har ennå ikke greid å lære meg notenavnene.
  4. Etter tre år med formgivingsfag på videregående, et år på musikkfolkehøgskole og en årsenhet i psykologi, følte jeg at vaktmester var det mest passende yrket med tanke på utdanningsbakgrunnen min.
  5. Jeg mistet den ytterste tuppen på pekefingeren da jeg klemte den i lokket på en pianokrakk (og senere samme uke datt jeg ned fra et tre).
  6. Jeg har angst for rått kjøtt og akvariefisk (http://ingeblogg.blogspot.com/2006/12/oppdrag-akvariemonster.html)

7 kommentarer:

Ingeborg sa...

Å elske grasklipping er jo litt forståeleg. Er veret bra er det iallfall greit nok, men eg kjem frå Vestlandet... Men angst for akvariefisk!? Jaja, kvifor ikkje?

Ingeborg sa...

Så hyggelig at du sier det:) Er nemlig vant til å bli sett litt rart på når jeg begynner å utbasunere min elsk for gressklippere. =)
Nå er jeg kanskje snart fri for fisk i huset, btw...

Ingeborg sa...

Haha, det er så moro at du heter Ingeborg! Haha! :D

Eline sa...

hehe, du er så morsom, Ingeborg:D Hvordan går det? Fikk du mailen min for litt siden? Join facebook! Rasende festlig:)

Ingeborg sa...

Det facebookgreiene skjønte jeg ingenting av. Hehe. Kom og forklar! =D

Eline sa...

ikke noe vanskelig! Bare registrer deg og du er inne i en digital verden som mange av dine venner befinner seg i! Fikk du forresten den andre mailen også? :)

Når du har registrert kan du laste opp bilde, skrive litt om deg selv, og komme i kontakt med venner du ikke har sett på lenge ved å adde de.

Prøv, så skal du se at det ikke er så vanskelig;)

Ingeborg sa...

Jøss, så fancy... Denne teknologien, altså! ;)