torsdag 3. mai 2007

Vårstemning på Karljohansvern

Jeg er så fornøyd med at foreldrene mine kjøpte hus på Karljohansvern i fjor! Kan ikke forestille meg et mer idyllisk sted å tilbringe våren. Har vært endel på besøk i det siste, for å si det sånn. Bilde 1: magnoliatreet, 2: mer magnolia (legg merke til de fantastisk møkkete lukefingrene), 3: Pappa-puddelfrisør, 4: utsikt fra hagen. Pappa fyller forresten femti i dag (gratulerer!), derfor er jeg egentlig opptatt med å spikke tale og forberede quiz til Den Store Festen i morgen (og med å øve cello, så klart. Det blir jo ingen stor fest i vår familie dersom den ikke inneholder minst fire av følgende musikkinnslag: fiolin, flygel, cello, korsang og allsang). Beklager kort og kjedelig oppdatering; kommer plutselig sterkere tilbake!

5 kommentarer:

Eline sa...

Nydelige bilder! Og ja, det var en fantastisk lukehånd.

Stein Joar er forresten 30 år idag! Etter mine beregninger er faren din akkurat 20 år eldre enn ham. Moro:) Gratulerer med Tor!

Et lite spørsmål på slutten til en erfaren malerinne: hva skyller du penslene dine i hvis du har brukt akrylmaling og oljemaling?

Ingeborg sa...

Takk! Så artig. Mange som har bursdag i dag, egentlig. Gratulerer med Stein Joar!

Jeg har aldri brukt oljemaling, men penslene bør nok skylles i white spirit e.l. Men med akrylmaling holder det med vanlig vann. Bare husk å ikke la penslene bli stående i glasset med busten ned, da blir de ødelagt! ;)

Ingeborg sa...

Malar du? Så gøy! Legg ut noko da vel! Du kan iallfall dette med å fotografere! Eg er både imponert og inspirert :)

Eline sa...

takk og takk for tipset! Håper spillingen i kveld gikk bra. Hvilket bachpreludium endte du på?

Idag har jeg vært i frogner parken i herrlig sol. Digg!

Ha en god helg vidare!

Ingeborg sa...

Ingeborg: Vel, maler og maler.. :) Malte er nok mer korrekt, dessverre. Men har stadig planer om å komme igang igjen, det er jo så gøy! Og tusen takk for hyggelige ord=)

Eline: Det Bach-preludiet er et stykke fra den GENIALE filmen Trillingene fra Belleville. Egentlig vet jeg ikke om det er et Bach-preludium heller, men mamma mente iallfall det.. I e-moll for piano. Nydelig stykke ihvertfall! Tips mottas med takk! Har nemlig ikke funnet det enda... God kveld til deg óg!