søndag 19. november 2006

Snørr og batterier

Jeg har plutselig fått ansvaret for et lite menneske på ti måneder. Jeg kjenner at jeg har en del panikk. Han har bare vært her i litt over en time, men har allerede rukket å forsøke å skolde seg på vedovnen, samt å spise opp et par batterier jeg hadde liggende. Jeg syntes jeg var snill og forutseende da jeg hentet litt leker fra barnehagen som han kunne leke med. Kjempekul småbilbensinstasjon med heis og parkeringsplass, samt en gravemaskinlekebil og en liten plastbåt. Men det eneste han vil leke med er treningsapparatet og jackkabelen… Og vedovnen, da. Det er forresten fascinerende hvor mye snørr en så liten person kan produsere. Er sikker på at det har gått med minst en liter bare på denne timen. Hvor kommer alt fra? Jeg skjønner det ikke. Marit, Martin og Vigdis kommer klokka to. Ser i grunn fram til litt bistand. Men først skal vi gå på tur i sola!

4 kommentarer:

Sunny sa...

Ja, ja... Håper det gikk bra til slutt, da. Synd jeg ikke fikk sett deg mer i helgen. Men jeg kommer jo snart hjem til jul, så vi får finne på masse bøll da:)

Eline sa...

hehe, jeg kan se det for meg! :) Rart hvordan unger finner alle de farlige tingene interessante. Jeg tror du klarte deg veldig bra, tror ikke de har vondt av å utforske litt når de har en påpasselig barnevakt!

Stå på!

:)

Ingeborg sa...

Hehe, joda det gikk da bra. Men jeg hadde litt skjelven hele tiden. Fant vel i grunn ut at jeg ikke akkurat har det så travelt med å produsere mine egne nurk...

Ingeborg sa...

Det er veldig greit med tantebarn for å seie det sånn! Koseleg, ja, men greit å kunne levere tilbake også!
Takk for helsing på bloggen min, forresten. Det er jo litt artig med denne namneforvirringa også da. I sta trudde eg at nokon hadde gjeve seg ut for å vere meg i ein kommentar på bloggen min! Hehe... Eg har forresten bilde ved sidan av namnet, så det går faktisk an å skille oss frå kvarandre.