mandag 21. mai 2007

Det er fingern sin, det!

Grunnet ”intense” eksamens”forberedelser”, har jeg nå endelig ”tid” til å poste et nytt innlegg her! Aldri så galt at det ikke er godt for noe... Jeg har, til min hvinende fryd, oppdaget en ny funksjon ved kameraet mitt. Denne heter digital makro og ved riktig bruk tillater den en grotesk nærhet til motivet. Har dermed fått tatt nok et yndig bilde av min store stolthet Blåneglen (jmf.: Latterlig hoven finger og Se min finger, den er blå som...). En stund trodde jeg jo at den ville falle av, men det har den altså ikke gjort. Derimot har det begynt å poppe fram en ny negl – under blånegelen! I skrivende stund har jeg altså ti fingre (stadig – i hvert fall så lenge jeg holder god avstand til en viss pianokrakk) og elleve negler. Ikke verst. (Det gjennomsiktige verdenskartet som kan skimtes midt på neglen er forresten bare rester etter litt gammel neglelakk. Prøvde nemlig å pynte den opp litt, men det førte ikke til den helt store forbedringen...).

9 kommentarer:

Ingeborg sa...

Haha! Verdenskart du liksom! Men når du seier det så liknar det litt på Afrika. Men du verden; artig funksjon på kameraet! "Steeeeeeeffeeeen! Har vi sånn funksjon?"

Lexidh sa...

Ågud, for en bruk av macrofunksjon. Direkte ulekkert, men akk så fasinerende likevel.

Jeg har nærgrense på ca ingenting på olympuskameraet mitt. Hadde jeg hatt en sånn negl ville jeg nok tatt slike flotte bilder selv ;P

Ingeborg sa...

Namesis *knis*: Det har dere sikkert! Deres kamera er jo mye mer fancy enn mitt! :)
Lexidh: Takk! :p Får satse på at fingeren din får en svipptur i en bildør, da! Så du får brukt makrofunksjonen, mener jeg:)

Lexidh sa...

Neidu, jeg tror jeg foretrekker å bruke macroen på blomster og insekter og slike ting. Det der kan ikke ha vært det minste godt =(

Eline sa...

Egentlig litt godt at fingeren ordner opp med ny negl. Det er fingeren sin det! Du får si fra den dagen blåneglen detter av til fordel for den nye, hvis du skulle trenge litt trøst! ;)

gratulerer med snasen funksjon! Gleder meg til flere bilder :)

Eline sa...

Jeg ser nå at jeg siterte tittelen på innlegget. Det var ikke meningen! :O (med tanke på copyright og alt det der).

Ingeborg sa...

Haha! Gjett kor lenge eg måtte tenke og spekulere før eg skjønte at "namesis" var meg! Haha!

Ingeborg sa...

Lexidh: Insekter på skikkelig nært hold er vel ikke noe mindre ekle enn fingeren min?? ;)
Eline: Det er jo bare moro! Trodde du gjorde det på gjors, jeg:)
Ingeborg: Kom til å tenke på det etter at jeg postet kommentaren - at jeg burde kanskje skrevet det i to ord? Amerikanerne er jo så kjipe på det med orddeling.

ithil sa...

1. Au, au, au...
2. Du er tægget!